Cum sa ne botezam?

My Great Web page                                 
  Minciuni despre botez


Minciuna vârstei:  Dacă citim Biblia v-om vedea că Isus s-a botezat la maturitate, nicidecum în pruncie. Sau famenul etiopian: Pe când îşi urmau ei drumul, au dat peste o apă. Şi famenul a zis: „Uite apă; ce mă împiedică sa fiu botezat?” Filip a zis: „Dacă crezi din toata inima, se poate.” Famenul a răspuns: „Cred ca Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu.” A poruncit sa stea carul, s-au coborât amândoi în apă, şi Filip a botezat pe famen.   Fapte 8:36-38


Minciuna naşilor:  Jurământul pe care-l fac naşii pentru finii lor este o minciună! Nimeni nu poate apăra de Satan decât Dumnezeu. Petru spune în 1 Petru 3:21 că botezul nu este o curăţare de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos.


Minciuna repetiţiei: Astăzi de Bobotează mii de oameni aşteaptă să fie botezaţi, astfel, cei care au ajuns la vârsta de 60-70 de ani şi iubesc tradiţia bisericii au ajuns să fie botezaţi tot de atâtea ori (60-70X). Să nu ne lăsăm amăgiţi ci să respectăm litera Scripturii care spune în Efeseni 4:5 că este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez.


Minciuna mântuirii: Se spune că dacă te-ai botezat eşti salvat şi mântuit. Şi aceasta este o minciună, pentru că botezul nu are nici o influenţă asupra comportamentului sau trăirii umane. Să ne amintim de Simon vrăjitorul din Faptele Apostolilor 8, unde suntem martori ai botezului acestuia. Putem vedea mai târziu cum iubirea de bani nu a fost eradicată odată cu botezul. Aşadar, dacă inima şi purtarea nu sunt transformate de Hristos înainte de botez, botezul nu are în sine puterea de a schimba un om.




Adevăruri despre botez


Botezul este o mărturie: Botezul, nu este o curăţare de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos. 1Petru 3:21 Pentru cei care sunt botezaţi la maturitate, prin actul lor depun o mărturie, înaintea martorilor văzuţi (rude, prieteni, fraţi) şi a martorilor nevăzuţi (Dumnezeu, îngeri), mărturie care pecetluieşte hotărârea lor de a merge pe drum alături de Hristos.


Botezul este împlinirea unei porunci dată de Isus: Matei 28:19 Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Este o poruncă pe care ne-a dat-o Isus şi trebuie să o împlinim, aşa cum el însuşi a împlinit-o şi s-a botezat o singură dată în cei 33 de ani.


Botezul vine în urma credinţei: Marcu 16:16 Cine va crede şi se va boteza va fi mântuit; dar cine nu va crede va fi osândit. Asta spune Biblia nu tradiţia nici Sfinţii Părinţi. Ce putere are pruncul de câteva săptămâni să creadă,? vă las pe voi să comentaţi.


Botezul este o îmbrăcare cu Hristos: Galateni 3:27 Toţi care aţi fost botezaţi pentru Hristos v-aţi îmbrăcat cu Hristos.   A fi îmbrăcat cu Hristos înseamnă a-L avea pe El ca şi protector permanent.


Botezul este o moarte şi o înviere cu Hristos: Coloseni 2:12 Fiind îngropaţi împreună cu El, prin botez, şi înviaţi în El şi împreună cu El, prin credinţa în puterea lui Dumnezeu care L-a înviat din morţi.  De aceea neoprotestanţii botează prin scufundare, nu prin stropire, pentru că este simbolul îngropării.
Botezul animalelor, apelor şi al construcţiilor nu are suport biblic. Dacă tradiţia ortodoxă cere ca acum să se mănânce piftie şi grâu fiert şi să se bea vin roşu, eu îndemn căutătorii de adevăr să stea înaintea Domnului în mijlocire pentru luminarea minţii şi înţelegerea adevărului lăsat de Dumnezeu în Cartea Cărţilor.






                                                                                                                                    BOTEZUL


Isus Hristos a venit pe pamant spre a fi exemplul nostru. El este Modelul si Standardul nostru. El este planul divin de perfectiune si biruinta in zidirea caracterului. Invataturile, principiile, credinta si practica crestinilor nu trebuie sa fie altceva decat trairea modelului spiritual al Mesterului Ziditor. In repetate randuri Isus a spus, "Urmeaza-Ma!" Ioan 12,26; Luca 9,23
Sa examinam Modelul divin, sa urmam pe Isus si sa invatam ce se cere urmasilor Sai; 




                                         1. La raul Iordan, ce exemplu a lasat Isus pentru Biserica Sa?
Primul exemplu pe care Isus l-a lasat urmasilor Sai a fost botezul Sau. 


Matei 3,13 -În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan, către Ioan, ca să se boteze de către el. 
Cand Ioan Botezatorul s-a opus cerintei lui Isus de a fi botezat, Isus a aratat clar ca El trebuie sa lase un exemplu urmasilor Sai, "sa implinim toata dreptatea." Isus a invatat pe ucenicii Sai sa boteze. 


Matei 28,19 -Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh
Adevaratii crestini vor urma exemplul lui Isus in botez, caci este o ceremonie publica de adoptiune care ne face membri in familia lui Dumnezeu si ne da numele regesc de crestini. Planul lui Dumnezeu este ca botezul sa fie facut cu apa. 


Ioan 3,5Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu.
"Baptize" este un cuvant grecesc si inseamna, "a scufunda, a afunda", dar niciodata nu inseamna "a stropi, a turna" apa.


Matei 3,16Iar botezându-se Iisus, când ieşea din apă, îndată cerurile s-au deschis şi Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel şi venind peste El.
Daca Ioan ar fi turnat apa botezului, o cana de apa ar fi fost suficienta. Daca ar fi stropit, o farfurie cu apa i-ar fi fost de ajuns. Dar el avea nevoie de multa apa, ca in raul Iordan, in care sa scufunde pe oameni.


Fapte 8,35-39 -
35.Iar Filip, deschizând gura sa şi începând de la scriptura aceasta, i-a binevestit pe Iisus.
36.Şi, pe când mergeau pe cale, au ajuns la o apă; iar famenul a zis: Iată apă. Ce mă împiedică să fiu botezat?
37.Filip a zis: Dacă crezi din toată inima, este cu putinţă. Şi el, răspunzând, a zis: Cred că Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu.
38.Şi a poruncit să stea carul; şi s-au coborât amândoi în apă, şi Filip şi famenul, şi l-a botezat.
39.Iar când au ieşit din apă, Duhul Domnului a răpit pe Filip, şi famenul nu l-a mai văzut. Şi el s-a dus în calea sa, bucurându-se.
 Filip si Etiopianul au intrat amandoi in apa si apoi au iesit din apa. Botezul prin imersie (scufundare) a continuat in crestinism pana in secolul al XI d.H. 


Felul botezului este important deoarece botezul are un inteles simbolic precis. Este o ilustratie a mortii, inmormantarii si invierii lui Isus.
Romani 6,3-4 -
3.Au nu ştiţi că toţi câţi în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat?
4.Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, aşa să umblăm şi noi întru înnoirea vieţii
Prin botez ne facem una cu Isus "printr-o moarte asemanatoare cu a Lui." Botezul este deasemenea un simbol al invierii cu Hristos. Botezul trebuie sa arate distrugerea trupului pacatului. 
A. Botezul comemoreaza moartea lui Hristos, inmormantarea si invierea. 
B. Simbolizeaza moartea si inmormantarea "omului vechi" al pacatului. 
C. Reprezinta invierea la "o viata noua" in Isus Hristos. 
D. Botezul indica spalarea pacatelor (Fapte 22,16).
Deoarece botezul comemoreaza moartea, inmormantarea si invierea lui Hristos si Isus a murit si a inviat doar odata, cei ce scufunda pe candidat de trei ori in apa in loc de o singura data, pierd importanta sacrificiului lui Isus, o singura data pentru toti. Firea veche pamanteasca trebuie sa moara odata, sa fie inmormantata odata si o noua fire sa invieze si sa fie a noastra pentru vesnicie. Botezul este primul si cel mai important simbol exterior al schimbarii lucrate de harul lui Dumnezeu in interior, in inima pacatosului. Prietene, sa acceptam forma plina de semnificatie a botezului. 



                                                     2. Pregatirea pentru botez.


       A. Candidatul trebuie sa fie invatat inainte de botez. 
Matei 28,19-20 - Nimeni nu trebuie sa fie botezat si abia dupa aceea sa i se spuna cum trebuie sa traiasca in viata. Porunca Evangheliei este ca mai intai sa-i invatam si dupa ce au inteles si au ales sa urmeze invataturile Sfintei Scripturi, ei pot sa fie botezati. In zilele noastre, cand foarte putini oameni studiaza Biblia, este important ca ei sa cunoasca invataturile lui Isus si pe Marele Invatator Insusi.

19.Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh,
20.Învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin.


       BCandidatul trebuie sa creada. 
Marcu 16,16 - Increderea in Dumnezeu, crezand in jertfa Domnului Hristos pentru pacatele noastre, acceptarea sincera a invataturii din Cuvantul lui Dumnezeu, toate acestea trebuie incluse in credinta. Mantuirea depinde de puterea transformatoare a lui Dumnezeu in inima omului si nu numai marturisirea cu gura. A crede inseamna a face. Aceasta este credinta in actiune.
Cel ce va crede şi se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.





          
     C- Candidatul trebuie sa se pocaiasca de pacate. 
Fapte 2,38 - A te pocai inseamna a te intoarce de la pacat. Pocainta este o adanca parere de rau de pacatele savarsite in trecut si o continua ferire de a le mai face. Deasemenea, pocainta inseamna marturisirea pacatelor si departarea de ele. Pacatul nu este mort si inmormantat cata vreme ne tinem de el si apa botezului nu va acoperi pacatele pe care nu le-am marturisit, pentru care nu am cerut iertarea lui Dumnezeu si pe care nu le-am parasit. Botezul este o marturisire ca deja noi am facut toate acestea.


Iar Petru a zis către ei: Pocăiţi-vă şi să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, şi veţi primi darul Duhului Sfânt.



      D- Candidatul trebuie sa fie binevoitor sa moara fata de pacat.
Romani 6,11 - Dupa cum Isus a murit pentru pacat, tot asa cel ce vrea sa calce pe urmele Lui trebuie sa fie mort fata de pacat. 

11.Aşa şi voi, socotiţi-vă că sunteţi morţi păcatului, dar vii pentru Dumnezeu, în Hristos Iisus, Domnul nostru.
    
  
     E- El trebuie sa fie gata sa traiasca pentru Dumnezeu.
Romani 6,11 (ultima parte); Galateni 2,20 
Pentru botezul copiiilor nu gasim nici o referinta in Biblie, deoarece copiii nou nascuti nu pot crede in harul salvator si nu se pot pocai de pacate. Membrii Bisericii sunt numiti trupul lui Hristos si El este Capul. Noi suntem botezati in trupul Lui. Isus S-a numit Insusi Usa. Deci botezul este intrarea in trupul lui Hristos, care este Biserica Sa.
- Efeseni 4,15-16 - Hristos este Capul trupului (al Bisericii crestine). 
- 1Corinteni 12,20.27- Noi devenim membri ai trupului Sau, adica ai Bisericii Sale.
- 1Corinteni 12,13 - Suntem botezati intr-un "singur trup". Adevarata
Biserica a lui Hristos este compusa din aceia care merg pe urmele Sale. Isus a crezut si a invatat Legea si Profetii. El a pazit Sabatul Biblic. Intrand prin Hristos – Usa – trebuie sa devenim ascultatori ai invataturilor Lui. Dumnezeu cere botezul cu apa chiar daca avem dovada ca am fost botezati cu Spiritul lui Dumnezeu (Fapte 10,44.47-48). 



                                                                3. Sfanta Cina


1Corinteni 11,23-26 
A. Sfanta Cina (Cina Domnului) trebuie celebrata in amintirea sau spre pomenirea Lui.
B. Sfanta Cina comemoreaza moartea Domnului "pana va veni El". 
C. Painea reprezinta trupul Lui, (frant pentru voi). 
D. Vinul nefermentat simbolizeaza sangele Lui varsat pentru pacatosi. 
E. Sfanta Cina prefigureaza reintoarcerea lui Hristos. 
Botezul deschide usa Bisericii si arata inceputul vietii de crestini. 
Cina Domnului este un memorial al mortii si o amintire a revenirii lui Isus.
Crestinii trebuie s-o celebreze ca o legatura intre cruce si a doua venire a lui Hristos. 


23.Căci eu de la Domnul am primit ceea ce v-am dat şi vouă: Că Domnul Iisus, în noaptea în care a fost vândut, a luat pâine,
24.Şi, mulţumind, a frânt şi a zis: Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceţi spre pomenirea Mea.
25.Asemenea şi paharul după Cină, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă întru sângele Meu. Aceasta să faceţi ori de câte ori veţi bea, spre pomenirea Mea.
26Căci de câte ori veţi mânca această pâine şi veţi bea acest pahar, moartea Domnului vestiţi până când va veni.




                                     4Pregatire pentru Cina Domnului.
Isus ne-a dat porunci distincte pentru a ne pregati in vederea Cinei Domnului;


A. Fiecare sa se examineze pe sine insusi.
1Corinteni 11,28 - Sa ne examinam sufletele noastre. Cand iubirea lui Hristos ne poseda, numai atunci suntem vrednici sa participam la simbolurile umilintei Sale. 

28.Să se cerceteze însă omul pe sine şi aşa să mănânce din pâine şi să bea din pahar


B. Cineva poate manca in chip nevrednic, daca nu se pregateste.
1Corinteni 11,29 - Serviciul Sfintei Cine nu este o petrecere sau un banchet. Este o amintire a pretului platit pentru mantuirea noastra din pacat. Fara Hristos suntem nevrednici si fara speranta. inainte de participarea la Cina Domnului trebuie sa indepartam pacatul si apoi sa participam cu bucurie sfanta ca Dumnezeu a iubit atat de mult lumea, incat a dat pe singurul Lui Fiu ca noi sa avem viata vesnica. 

29.Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului.


CIsus a mustrat mandria prin spalarea picioarelor ucenicilor. Ioan 13,4-5 

4.S-a sculat de la Cină, S-a dezbrăcat de haine şi, luând un ştergar, S-a încins cu el.
5.După aceea a turnat apă în vasul de spălat şi a început să spele picioarele ucenicilor şi să le şteargă cu ştergarul cu care era încins.


D- El ne-a invatat sa urmam exemplul Lui in spalarea picioarelor.
Ioan 13,14-15.17 - Crestinii trebuie sa slujeasca unul altuia in iubire si umilinta. Spalarea picioarelor este o oranduire Evanghelica poruncita de Isus pentru urmasii Sai. Cata vreme avem nevoie de un Mantuitor, va exista necesitatea acestor oranduiri. 
Matei 26,29 - In vesnicie ne vom aminti de pretul pentru mantuirea noastra. Prietene, nu doresti sa fii acolo in ziua cand Isus iarasi va servi la masa cereasca si ne va descoperi iubirea Sa? 

14.Deci dacă Eu, Domnul şi Învăţătorul, v-am spălat vouă picioarele, şi voi sunteţi datori să ca să spălaţi picioarele unii altora;
15.Că v-am dat vouă pildă, ca, precum v-am făcut Eu vouă, să faceţi şi voi.


17.Când ştiţi acestea, fericiţi sunteţi dacă le veţi face








              Oare se cade vreodată să te rebotezi?

     
Mai există şi un alt aspect al acestui subiect, care ar trebui explorat şi este în legătură cu rebotezarea. Este oare o tăgăduire a angajamentului de la început dacă cineva alege să intre în apa botezului o a doua oară sau poate de mai multe ori? Din ce motiv, dacă ar fi vorba de vreun motiv, ar fi important sau chiar necesar ca cineva să se boteze din nou? Oare Biblia ne oferă vreun răspuns la aceste întrebări? Desigur că oferă. S-ar părea că aceleaşi întrebări s-au ridicat şi în prima biserică apostolică, iar Fapte 19:1-5 ne explică cum a rezolvat ap.Pavel situaţia din Efes. "Pe când era Apolo în Corint, Pavel, după ce a trecut prin ţinuturile de sus ale Asiei, a ajuns la Efes. Aici a întâlnit pe câţiva ucenici şi le-a zis: 'Aţi primit voi Duhul Sfânt când aţi crezut?' Ei i-au răspuns: 'Nici n-am auzit măcar că a fost dat un Duh Sfânt.' 'Dar cu ce botez aţi fost botezaţi?' le-a zis el. Şi ei au răspuns: 'Cu botezul lui Ioan.' Atunci Pavel a zis: 'Ioan a botezat cu botezul pocăinţei şi spunea norodului să creadă în Cel ce venea după el, adică în Isus.' Când au auzit ei aceste vorbe, au fost botezaţi în Numele Domnului Isus."
     Urmăriţi cu atenţie că Ioan deja îi botezase pe aceşti creştini de la Efes. Nu fusese doar un botez corect, ci ei Îl şi primiseră pe Domnul Hristos ca Mesia din învăţăturile stricte ale lui Ioan. Dar la întrebările lui Pavel, ei au mărturisit că nu auziseră de Duhul Sfânt. Solia pe care Pavel le-a împărtăşit-o despre acel subiect a fost de o aşa natură că ei au considerat necesar să se reboteze.   Având acest exemplu din Biblie înaintea noastră, să luăm acum în considerare posibile motive ca ucenicii moderni să aleagă să se boteze din nou. Evident că dacă cineva descoperă că primul său botez n-a fost în armonie cu pilda dată de Domnul Isus, ar trebui să se supună modului corect de botez ca să împlinească "tot ce trebuie împlinit". Stropitul, de exemplu, deşi vrea să poarte numele de botez, n-ar putea niciodată să răspundă simbolului cerut de moarte şi înmormântare. Asta înseamnă că, bebeluşii, indiferent de sinceritatea părinţilor şi naşilor lor, trebuie consideraţi nebotezaţi până vor face acest pas la o vârstă responsabilă după ce se vor trezi spiritual. Uneori le vine greu adulţilor care s-au botezat prin stropire să înţeleagă că de fapt n-au fost niciodată botezaţi cum trebuie şi ar trebui să ia măsuri ca să se boteze prin scufundare cât mai repede cu putinţă.
Cu o ocazie, l-am întrebat pe un om dacă se botezase vreodată. Mi-a răspuns: "Nu ştiu, dar am s-o întreb pe mama mea şi am să vă spun." Nu încape nici o îndoială că acest om trebuia să se boteze din nou, indiferent de ceea ce urma să-i zică mama lui. Uneori, oamenii îmi povestesc că au fost botezaţi în primii ani înainte ca să trăiască într-adevăr experienţa naşterii din nou. Astfel, nu fusese decât un ritual formal făcut spre a-i face plăcere vreunui prieten sau vreunui membru al familiei. Astfel de persoane, după ce s-au convertit cu adevărat, ar trebui să urmeze un botez plin de înţeles care să comemoreze moartea păcatului din viaţa lor.
Dar ce-am putea spune despre credinciosul care cade de la credinţă şi se întoarce la vechea viaţă de păcat? Nu încape îndoială că trebuie să se renunţe în mod public la căderea de la credinţă, marcată de o neascultare făţişă de legea lui Dumnezeu, printr-un nou botez. Mărturia personală a trecerii de la o viaţă păcătoasă la una lipsită de păcat reprezintă un alt aspect important pentru care este nevoie de rebotezare.
     Un alt motiv pentru care unii simt nevoia rebotezului se leagă de experienţa credincioşilor din Efes. S-ar părea că ei credeau că lumina mai mare a adevărului împărtăşită lor de către Pavel era de aşa natură încât simţeau că trebuie să se boteze din nou. Mulţi s-ar putea să simtă la fel astăzi atunci când află învăţături biblice noi care revoluţionează modul lor de a crede sau de a-I se închina lui Dumnezeu. Unii pot descoperi că umblarea lor creştină dinainte, deşi era sinceră, de fapt călca nişte principii foarte importante din Scriptură. Nimeni nu trebuie să simtă că tăgăduieşte prima experienţă, dacă alege să-şi cureţe trecutul printr-o reînoire a experienţei botezului.
     Cu o aşa panoplie imbatabilă de motive pentru a te hotârî să te botezi şi să devii membru, de ce se reţin atât de mulţi oameni şi amână să facă acest pas? Timp de mulţi ani, am auzit scuzele prezentate pentru a nu merge până la capăt cu Isus şi mai ales pentru a nu îşi preda viaţa prin botez. Una din expresiile cele mai obişnuite pe care le-am auzit este asta: "Nu cred că am să rezist până la capăt şi nu vreau să fiu făţarnic." Desigur, că acesta nu poate fi un argument sănătos pentru nimeni care a răspuns premiselor credinţei, pocăinţei şi convertirii. O astfel de persoană este perfect conştientă de slăbiciunea firii şi de imposibilitatea de a te măsura cu standardul lui Dumnezeu în tăria omului. Totul depinde de rugăciune şi de o legătură permanentă, strânsă cu Domnul Isus.      Oare o astfel de rugăciune sau o viaţă de credinţă poate să slăbească şi să ne ducă la înfrângere? Desigur, putem alege să neglijăm acele exerciţii spirituale în orice moment din viaţa noastră. Oare această posibilitate să ne descurajeze într-atât încât să nu ne consacrăm viaţa prin botez? Nicidecum. Doar dacă ne facem planuri să trăim pentru satisfacerea eului, ar trebui să ne fie teamă de a ne preda viaţa prin botez pentru o credincioşie veşnică. Dar cei cu adevărat pocăiţi păşesc prin credinţă spre acest angajament public, cu încredere deplină că Dumnezeu îi va susţine prin puterea Lui. Ei vor recunoaşte posibilitatea căderii, dar se vor întări zi de zi şi vor fi conştienţi că Domnul Isus este prezent ca să-i ridice, să-i ierte şi să-i înconjure cu încurajare, dacă greşesc. Cei cărora le este prea teamă sau nu au destulă credinţă ca să înceapă călătoria creştină îşi afirmă practic lipsa lor de pregătire spirituală pentru experienţa botezului. Lăsaţi-i să aştepte până ce credinţa lor va fi mai strânsă de Isus decât de sine.
     Atunci cum pot fi singuri oamenii că sunt pregătiţi pentru botez? Oare ar trebui să aştepte până ce se vor simţi absolut siguri că nu vor mai face niciodată nici o greşeală? Hotărât că nu. De fapt, sentimentele nu au nimic de a face cu senzaţia lor de a fi gata. Dar în adâncul sufletului lor trebuie să fie perfect convinşi că Domnul Hristos a realizat în viaţa lor minunea naşterii din nou. Trebuie să fie în stare să-şi treacă numele cu o dorinţă sinceră în dreptul frumoasei făgăduinţe mesianice din Isaia 53. Fiecare candidat la botez ar trebui să citească versetul 5 astfel: Dar El era străpuns pentru păcatele mele, zdrobit pentru fărădelegile mele. Pedeapsa, care îmi dă pacea, a căzut peste El şi prin rănile Lui sunt tămăduit.
     S-ar putea ca dintre cei care citesc aceste rânduri chiar acum să se afle şi persoane care de mult au tot amânat hotărârea de a-L urma pe Isus în apa botezului. V-a fost cumva teamă că-L veţi dezamăgi pe Mântuitorul prin vreun pas greşit sau vreo cădere? Alungaţi chiar în acest moment astfel de temeri neîntemeiate. Umblarea dvs. cu Isus nu depinde de capacitatea dvs. de a birui ispita sau de slăbiciunea omenească. Dacă vă gândiţi la ceea ce puteţi face singur, veţi rămâne întotdeauna în zona crepusculară a nehotărâţilor. Trebuie să vă concentraţi fiecare gând la puterea şi tăria Aceluia care vă invită să fiţi prietenul Lui o veşnicie. Făgăduinţele Lui nu dau greş niciodată şi ele ar trebui să vă inspire o încredere desăvârşită în a trăi viaţa creştină.
     Chiar temnicerul din Filipi a fost atât de înduioşat de convingerea de păcat şi de credinţa în Dumnezeu încât a insistat ca să fie botezat la miezul nopţii cu toată familia lui. Pavel, deşi şi el însuşi era prizonier, a îndeplinit botezul pentru noii convertiţi dornici de a-L urma pe Isus.
     Anania a exprimat acelaşi îndemn urgent în apelul său făcut noului său convertit Saul. El i-a spus: "Şi acum, de ce zăboveşti? Scoală-te, primeşte botezul şi fii spălat de păcatele tale, chemând Numele Domnului." Fapte 22:16.
     Nu cumva Duhul Sfânt te îndeamnă exact acelaşi lucru chiar în această clipă? Îl iubeşti pe Domnul şi recunoşti că El a murit pentru păcatele tale. Prin credinţă, I-ai primit moartea ispăşitoare în favoarea ta. Harul transformator al Domnului Isus ţi-a adus pace şi asigurare în viaţă pentru prima dată. Dacă toate acestea sunt adevărate, trebuie să iei cea mai importantă decizie din viaţa ta. Duhul te întreabă: "De ce zăboveşti? Scoală-te şi          primeşte botezul."





















































2 comentarii:

  1. Sunt ortodoxa si am fost botezata, bebe fiind. Poate ca ar fi fost mai fain sa decid eu daca vreau sa ma botez sau nu, dar asta e. Nu ma lepad de primul botez si de aceea nu vreau sa ma botez a doua oara, pt ca am botezul cu apa, iar acum marturisesc ca cred in El si vreau sa Il urmez ...
    Multi dintre voi criticati si aveti impresia ca aveti dreptatea absoluta...numai Dumnezeu cunoaste adevarul, inima fiecaruia si daca botezul la ortodocsi e valabil sau nu.. Eu cred ca e valabil si e inutil sa te botezi pt a2a oara. Si daca nu ar fi asa, cred ca Dumnezeu mi-ar arata adevarul...
    Pace!

    RăspundețiȘtergere
  2. apropo, citeste si articolul asta :D
    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2012/01/06/de-ce-botezam-copiii-temeiurile-din-sfanta-scriptura-si-din-sfanta-traditie-doxologia/

    RăspundețiȘtergere